مجله دانش

موضوعات متنوع

مجله دانش

موضوعات متنوع

بهمن/خزش زمین


بهمن


http://ljk.imag.fr/membres/Jocelyn.Etienne/avalanche-powder.jpg


معمولا، سطح برف در روزها آب می شود و سرمای شب، همین سطح از برف آب شده را تبدیل به یخ می کند و بدین ترتیب لایه ای از یخ تشکیل می گردد.

لایه های برف، وقتی که ذوب برف ها آغاز می شود، روی لایه ی یخ زیرین، سر می خورند و به شکل بهمن به کوهپایه ها سقوط می کنند.





خزش زمین:


وقتی در فصل تابستان، لایه های سطحی تندرا آب می شوند، روی سطح زیرین که از جنس یخ می باشد، سُر می خورند. اگر شیب خاک کم باشد، این لایه ها با کندی حرکت کرده و به سمت پایین می خزند.

در قلل کوه ها که شیب سطح بیشتر می باشد، این پدیده بیشتر دیده می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
معین دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام وبلاگ تون خیلی پرمحتوا و جالبه.کمتر اتفاق افتاده من از وبلاگی تعریف کنم. اگه مایلید تبادل لینک کنیم لطفا منو با عنوان بزرگترین و مطمئن ترین فروشگاه ایران لینک کنید آدرس لینک هم http://www.persiashop.iranamir.ir بزارید.بعد بیاید تو وبلاگ من که آدرسشو بالا گذاشتم نظر بدید تا منم شما رو با هر عنوانی که خواستید لینک کنم. در ضمن رنک من 2 است و تبادل لینک باعث افزایش و رنک وبلاگ شما میشه .ممنون

محمد دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 ب.ظ http://www.learn-pc.blogsky.com

سلام
وبلاگت اطلاعات خوبی داره دوست عزیزم.من لینک شما رو با اسم مجله دانش گذاشتم از شما هم درخواست میکنم که لینک منو با اسم اموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری در وبلاگتون قرار دهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد